خارج کردن تومور ۱۱ کیلویی از شکم بیمار در استان فارس + عکس ابتلا به یک بیماری درصورت دیر خوابیدن ثبت ۱۰ هزار و ۴۳۳ ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۴۰۲ اگر تمام روز سر پا باشید، چه بلایی سر بدنتان می‌آید؟ اعلام ممنوعیت ترافیکی مراسم چهلم شهید رئیسی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳) | جوّ پایدار در استان حاکم شد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد بازگشت آخرین کاروان حجاج خراسانی از سرزمین وحی به مشهد در ۱۴ تیر ۱۴۰۳ فوت ۹۴ موتورسوار تهرانی در تابستان ۱۴۰۲ زائران اربعین از کدام مرزها می‌توانند تردد کنند؟ یک کشته و ۶ مصدوم براثر تصادف در جاده فریمان- تربت‌جام (۱۱ تیر) ویدئو | زورگیری در بولوار سجاد مشهد خدمت‌رسانی ثبت‌احوال برای صدور شناسنامه المثنی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آیا روانشناسی مثبت‌اندیشی آینده‌ای در آن دارد؟ به این دلایل مهم شب‌ها از پنکه استفاده نکنید آغاز عملیات ژئوتکنیک در تصفیه‌خانه آزادی مشهد تحول در راهبری افراد کم‌بینا با فناوری واقعیت‌افزوده تماس‌های مزاحمتی به اورژانس مشهد همچنان افزایشی است ۴۰ نکته درباره معایب و مزایای کولر گازی درخواست شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی توسط برخی مدارس غیر دولتی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟

  • کد خبر: ۳۶۱۱۶
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟
پیگیری برخی رسانه ها حکایت از آن دارد که سند هیچ برشی از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف و امور خیریه زده نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، انتشار خبر وقف بخشی از کوه دماوند در یکی از رسانه های تهران با واکنش های متفاوتی رو به رو بوده است.

در همین زمینه و به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبر می رسد که زمین مذکور آنطور که اعلام شده کوه دماوند نیست بلکه بخشی از یک مرتع در دامنه دماوند است که سال ها پیش سند آن اخذ شده و اکنون دادگاه حکم به وقف بودن آن داده است.


بیشتر بخوانید:کوه دماوند وقف شد


در همین راستا، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به خبری مبنی بر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند، در توئیتی نوشت: اثر طبیعی ملی عالیترین رده حفاظتی است که براساس قانون هیچ گونه امکان واگذاری یا بهره برداری ندارد.

معصومه ابتکار روز یکشنبه در حساب توئیتری خود افزود: اثر طبیعی ملی قله دماوند با مساحتی بالغ بر ۲۹۵۰ هکتار در سال ۳۸۱ طی مصوبه شماره ۲۲۱ مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۱ شورایعالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است. 
وی در این پیام تاکید کرد: اثر طبیعی ملی عالیترین رده حفاظتی است که براساس قانون هیچ گونه امکان واگذاری یا بهره برداری ندارد.

 

ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟

 

گفتنی است، کوه دماوند به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و نیز به عنوان «اثر طبیعی ملی» در شمار مناطق چهارگانه ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->